BluePlan Blogi

#koneturvamies Käyttöasetus 403/208 Koneasetus 400/2008 Konedirektiivi 2006/42/EY SISTEMA Riskienarviointi

Riskin arviointi työympäristössä

3.1.2021

Riskin arviointi työympäristössä Johdanto: Tämä teksti on toinen bloki-teksti sarjasta, jossa käsitellään riskin arviointi työympäristössä.  Aihealue on jaettu seuraaviin otsikoihin: Riskienarvioinnin periaate ja lainsäädännön velvoite Riskin arviointi työympäristössä (tämä bloki))…

Riskienarvioinnin periaate ja lainsäädännön velvoite

11.11.2020

Riskienarvioinnin periaate ja lainsäädännön velvoite: Tämä teksti on ensimmäinen bloki-teksti sarjasta, Riskienarvioinnin periaate ja lainsäädännön velvoite, jossa käsitellään riskin arviointia työympäristössä.  Aihealue on jaettu seuraaviin otsikoihin: Riskienarvioinnin periaate ja lainsäädännön…

Turva-aita turvallisuuskomponenttina konedirektiivin 2006/42 / EY mukaisesti

5.8.2020

Turva-aita turvallisuuskomponenttina konedirektiivin 2006/42 / EY mukaisesti  Johdanto  Turva-aidat ovat yksi turvakomponenttien työkalupakissa oleva elementti, joka täyttää konedirektiivin 2006/42/EY vaatimukset vaatimustenmukaisten ja turvallisten koneiden tarjoamiseksi markkinoilla. Tämän artikkelin tarkoituksena on…

Koneiden mekaaniset suojat SFS-EN ISO 14120

25.5.2020

Tässä artikkelissa käymme läpi koneen mekaaniset suojat.  Nämä suojat määritellään standardissa SFS-EN ISO 14120 ja toisaalta näitä suojia voidaan pitää kuuluvaksi myös standardin SFS-EN ISO 12100 määrittämään kolmen askeleen menetelmän…

Käytössä olevan koneen turvallistaminen SFS-EN ISO 12100 pohjautuen

24.4.2020

Käytössä olevan koneen turvallistaminen Käytössä olevan koneen turvallistaminen on kenties suurin työnantajilla oleva haaste koneiden turvallisuudessa, sillä työnantajilla on paljon koneita ja konelinjoja, joiden turvallisuustaso ei vastaa tarkasteluajankohdan turvallisuusvaatimuksia.  Tässä…

Koneen toimintaan kytkettävä turvalaite ja SISTEMA.  Mitä pitää huomioida toteutuksessa?

15.3.2020

Koneen toimintaan kytkettävä turvalaite ja SISTEMA.  Mitä pitää huomioida toteutuksessa? Jari Saarola, Certified Machinery Safety Expert (TϋV Nord),  Automation and Electrical specialist Olemassa olevien tuotantolinjojen koneturvakysymykset ovat yksi monista erikoisosaamista…

Kustannustehokas turvalukitus käyttäen kenttäväyliä

10.3.2020

Kustannustehokas Turvalukitus käyttäen kenttäväyliä Perinteisesti turva-aitojen turvalukitukseen käytettävät kytkimet on kaapeloitu jokaiseen lukkoon tulevalla yksittäisellä kaapelilla.  Tätä kaapelia varten on sitten ohjausjärjestelmässä liitäntäpisteet, joiden kautta ohjataan turvalukitusta ja toisaalta saadaan…

Turvallisuuden lisääminen ei ole vain turva-aita vaarallisen koneen ympärillä ­– asiallinen koneen turvallistaminen lähtee hyvästä suunnittelusta

16.1.2020

Turva-aita on juuri niin hyvä kuin sen suunnittelutyö on ollut. Toisin sanoen, jos suunnittelu ei ole ollut ammattilaisen tekemää ja ammattitaitoista, turva-aita on vain aita, este, jolla pyritään estämään pääsy…

Hihnakuljettimien turvallistaminen

11.2.2019

1. Johdasto Hihnakuljettimet ovat kenties yksi vaarallisimmista kuljetinlaitteista teollisuudessa ja näin hihnakuljettimien turvallistaminen on tärkeä asia.  Tämä vaarattoman näköinen ja tuntuinen kuljetin sisältää kuitenkin monia vaarakohtia ja ehkä juuri ”vaarattoman…

Standardit erinomainen apu koneturvallisuudessa

9.1.2019

Standardit ovat erinomainen apu koneturvallisuudessa, sillä niiden laadinnassa on huomioitu komiteoiden laajaa poikkitieteellistä näkemystä.

BluePlan Oy

Y-tunnus: 2784683-1
Osoite: Elotie 8, 15860 Hollola Finland
Puhelin: +358 (0)40 840 3748
Sähköposti:

Tietosuojaseloste

Vastuuvapauslauseke

Turvallista osaamista

Sivukartta